LITTERATURSYMPOSIET I ODDA 2023

4. - 8. oktober

ALEXANDER LØKEN
ALEXANDER LØKEN
ANDRINE HEGERBERG
ANDRINE HEGERBERG
ANNE HYTTA
ANNE HYTTA
ANNLAUG BØRSHEIM
ANNLAUG BØRSHEIM
BERIT OPHEIM
BERIT OPHEIM
BJØRN VÅDE
BJØRN VÅDE
CHARLOTTE WEITZE
CHARLOTTE WEITZE
DAVY WATHNE
DAVY WATHNE
ELISE WINTERTHUN
ELISE WINTERTHUN
ERLEND O. NØDTVEDT
ERLEND O. NØDTVEDT
ETTERTID
ETTERTID
FREDRIK HAGEN
FREDRIK HAGEN
FRODE GRYTTEN
FRODE GRYTTEN
GRO DAHLE
GRO DAHLE
GUNNAR WÆRNESS
GUNNAR WÆRNESS
HELEN KALDHEIM
HELEN KALDHEIM
HELGE THORBJØRNSEN
HELGE THORBJØRNSEN
INGER BRÅTVEIT
INGER BRÅTVEIT
JON ØYSTEIN FLINK
JON ØYSTEIN FLINK
JULIA WIEDLOCHA
JULIA WIEDLOCHA
KARL YSTANES
KARL YSTANES
KASPAR COLLING NIELSEN
KASPAR COLLING NIELSEN
KJERSTI MJØR
KJERSTI MJØR
KRISTIN FRIDTUN
KRISTIN FRIDTUN
LARS OVE SELJESTAD
LARS OVE SELJESTAD
LEANDER DJØNNE
LEANDER DJØNNE
LINDA EIDE
LINDA EIDE
MARI MOEN HOLSVE
MARI MOEN HOLSVE
MARIT EIKEMO
MARIT EIKEMO
PEDRO CARMONA-ALVAREZ
PEDRO CARMONA-ALVAREZ
RAGNHILD MALFANG
RAGNHILD MALFANG
RUTH LILLEGRAVEN
RUTH LILLEGRAVEN
SIGRI SANDBERG
SIGRI SANDBERG
SIMON STRANGER
SIMON STRANGER
SJUR HJELTNES
SJUR HJELTNES
SVEIN TINDBERG
SVEIN TINDBERG
TERJE KOLLBOTN
TERJE KOLLBOTN
THURE ERIK LUND
THURE ERIK LUND
TORMOD HAUGLAND
TORMOD HAUGLAND
VIBEKE FLESLAND HAVRE
VIBEKE FLESLAND HAVRE
VRÅLIRUNA TRAVELLERS
VRÅLIRUNA TRAVELLERS

Katalog 2023

Katalog for program 2022

SYMPOSIEUTSTILLINGA - ØRKENBLIKKET / DESERT GAZE

Årets symposieutstillar er John Erik Riley med foto m.m.
Kven er eg? Kven har eg lyst til å vere?
 
Boka Øynene i ørkenen handlar mellom anna om overvakningskultur og responsmani, og om korleis vi alle er vikla inn i ein tilstand prega av både sjølvframstilling og gransking av andre. Men den handlar også om jakta på fristader og frirom, og om kor naudsynt det er å gjenerobra sitt eige blikk, gjenerobra terrenget som er blitt innhenta av kamera, mobiltelefonar og andre einingar. Undervegs på sine mange reiser, skriv forfattar John Erik Riley om kor naudsynt det er å dyrke det amatørmessige, å nytta estetikken for å rydda plass til seg sjølv. Og dermed rom for handling, ikkje berre på eit individuelt, men på eit kollektivt nivå.
Ofte teiknar ein opp eit skilje mellom stillstand eller tilbaketrekning på den eine sida, og politisk handling på den andre. Men i responskulturen heng det eine tett saman med det andre. Responsmanien gjer det naudsynt med nullstilling i periode. Ved å fristilla seg, ved å reflektera, og ved hjelp av introspeksjon, blir ein i stand til å aksjonera og til å forandra verda, om det så skjer på mikroplan. Ei sentral tese i Øynene i ørkenen har vore at nettet ikring oss og einingane vi ber med oss set eit preg på kulturen som det kan vera vanskeleg å slippe unna. Samstundes som horisonten vert utvida, i den forstand at vi får kontakt med fleire menneske, vert forestillinga om kva og korleis ein uttrykker seg innskrenka.
Sagt på ein annan måte: ytringsmoglegheitene blir fleire, men ytringsmåtane er ikkje nødvendigvis meir varierte. Dermed oppstår behovet for fristader, der ein kan utvida horisonten på andre måtar enn dei reint teknologiske, til dømes gjennom reiser, lesing og kunstopplevingar. Eller gjennom ei forsøksvis amatørmessig gjenerobring av det personlege blikket gjennom fotoarbeid. Kameraet følgjer med på oss. Men vi kan også gjenerobra kameraet, ta det i eige og omformulera det.
Ørkenblikket/ Desert Gaze er eit forsøk på å ta desse tankane på alvor og gi dei ei taktil og visuell form. Ønsket er å sprenga bøkene sine rammer og la dei fylla rommet, slik berre utstillingar kan. Riley brukar aktivt fotografi i fleire av bøkene sine, og desse er difor ein sentral del av utstillingsrommet, som også kan fyllast med objekter og materiale som på ulikt vis er knytta til Øynene i ørkenen og den øvrige produksjonen. Resultatet er ei blanding av kunstantropologi, tekstarbeid, oppdaga objekt, makulerte manus og fotokunst. I tillegg er ark frå korrektur med på å synleggjera det spåklege innhaldet i boka, og gje det ei materiell form. Design av LACKTR (Johan Harstad), som har stått for utforminga av Øynene i ørkenen, er ein integrert del av desse tilleggselementa.
Det sentrale uttrykket er fotografi i ulike former, som saman viser media sine frigjerande og innskrenkande aspekt, og speglar overvakningskulturen, men óg lengta etter noko som finst utanfor og bortanfor den. Bøkene til Riley dreier seg blant anna om forholdet mellom blikket til dei mange og blikket til individet. På den eine sida har eit samfunn mange auge, som finst i form av kamera og skjermar, på den andre sida har ein enkeltmennesket sine behov for å sjå verda med nye eller eigne auge. Naudsynet ved isolasjonen og introspeksjonen, er eit berande tema, også i fotografia, som knyt seg til Riley sine erfaringar i den amerikanske ørkenen. Kanskje går ein til utstillinga noko forstyrra av elementa, men vil då vonleg venda tilbake frå den med eit meir tilbaketrekt blikk, altså: Ørkenblikket. 
I ein kultur som inneheld utallige kamera, der stadig fleire auge følgjer med på oss, treng vi - i endå større grad enn før - høve til å trekkja oss tilbake og reinsa blikket.
For å sitera frå eitt av verka i utstillinga: «lengsel er et hull i virkeligheten et sted å gjemme seg en mulig vei ut».
 

Pris

Gratis

Dato og tid

10.10 kl. 14.00 - 17.00

Sted

ODDA KYRKJE
DUNKELAGERET

Medverkande

JOHN ERIK RILEY
JOHN ERIK RILEY