ANNLAUG BØRSHEIM
ELISE WINTERTHUN
FRODE GRYTTEN
FRODE HELMICH PEDERSEN
HENNING H. BERGSVÅG
HILDE SANDVIK
IDA LØDEMEL TVEDT
JENS M. JOHANSSON
KAJA SCHJERVEN MOLLERIN
KJERSTI ANNESDATTER SKOMSVOLD
LARS OVE SELJESTAD
LINN STALSBERG
MARIT EIKEMO
MARTHE VALLE
NINA LYKKE
NINA NÆSHEIM
PEDRO CARMONA-ALVAREZ
SIGRID AGNETHE HANSEN
TERJE TORKILDSEN
WENCKE MÜHLEISEN

Katalog 8-10 Oktober

Littsymp2019_poster

WENCKE MÜHLEISEN

Wencke Fugelli Mühleisen (fødd 1953) er ein norsk forfattar og kjønns- og medieforskar. Ho har arbeidd med forståing av kjønn og seksualitet i kultur og media, som performance-kunstnar, skribent og forskar.

Mühleisen er dr. art. i medie og kommunikasjon og var frå 2003 - 2008 forskar (post doc.) ved Senter for kvinne- og kjønnsforskning ved Universitetet i Oslo. Ho har vore tilsett ved Universitetet i Stavanger 2008-2014, som professor frå 2011. Sidan 2014 har ho vore frilans prosjektforskar.

Hennar interesseområde er feministisk teori, queer teori, feministisk medieteori og analyse, og forståing av kjønn og seksualitet i film, fjernsyn, populærkultur og samtidskunst. Ho har skrive mange artiklar og bidrege i ei lang rekkje forskingspublikasjonar.

I perioden 1978 - 1989 var ho aktiv som performance-kunstnar. Ho behandla tema som kjønn, kropp, seksualitet, feminisme og politikk, og vart m.a. kjend som ein «råtøff performanceartist som sjokkerte ved å kle seg naken på scena, male musa si raud og illudera samleie».

Mellom 1976 og 1985 budde ho i Friedrichshof-kollektivet, eit radikalt kunstnarkollektiv i Østerrike som eksisterte frå 1970 til 1991 og m.a. praktiserte felles eigedom, opne parforhold og felles ansvar for barneoppdraging, og som fikk kritikk for å være autoritært.

Mühleisen debuterte skjønnlitterært i 2011 med Jeg skulle ha løftet deg varsomt over, historia om si eiga mor sin død. I 2015 kom romanen Kanskje det ennå finnes en åpen plass i verden, ein sjølvransakande roman om lengta etter radikale livsval – og kor gale det kan gå. Her konfronterer Mühleisen faren si fortid i Wehrmacht og sine egne erfaringar frå kollektivet i Østerrike, og søker samanhengen mellom dei to.  

 
Wncke%20M%C3%BChleisen%20Foto-Rolf-M-Aagaard