LITTERATURSYMPOSIET I ODDA 2024

3. - 6. oktober

ASBJØRN SLETTEMARK
ASBJØRN SLETTEMARK
CHARLOTTE MYRBRÅTEN
CHARLOTTE MYRBRÅTEN
ELISE WINTERTHUN
ELISE WINTERTHUN
FREDRIK HAGEN
FREDRIK HAGEN
FREDRIK HØYER
FREDRIK HØYER
FRODE GRYTTEN
FRODE GRYTTEN
FRODE HELMICH PEDERSEN
FRODE HELMICH PEDERSEN
GUNNHILD ØYEHAUG
GUNNHILD ØYEHAUG
LADY ALBATROSS
LADY ALBATROSS
LARS KORFF LOFTHUS
LARS KORFF LOFTHUS
LEANDER DJØNNE
LEANDER DJØNNE
MARIA TRYTI VENNERØD
MARIA TRYTI VENNERØD
MARIT EIKEMO
MARIT EIKEMO
MERETE JONVIK
MERETE JONVIK
SUMAYA JIRDE ALI
SUMAYA JIRDE ALI
TORA SANDEN DØSKELAND
TORA SANDEN DØSKELAND
VIGDIS HJORTH
VIGDIS HJORTH
WENCKE MÜHLEISEN
WENCKE MÜHLEISEN

Katalog 2023

Katalog for program 2022

UTSTILLINGSOPNING: Desert Gaze/ Ørkenblikket

Symposieutstillinga 2018 er John Erik Riley si utstilling basert på sakprosaboka "Øynene i ørkenen".
Kjell Håland, nestleiar KIRU HFK, opnar utstillinga. John Erik Riley i samtale med Henning H. Bergsvåg. 

John Erik Riley er ute med sakprosaboka Øynene i ørkenen, der han undersøkjer høgaktuelle tema som dagens overvakningskultur, livet med smarttelefon, fremveksten av fake news, autoritære strømnmngar og ekkokammer. Utgangspunktet hans: å undersøke staten si overvaking av éin person, blir etter kvart ei granskning av korleis sosiale medie har gjort oss alle til etterforskarar i kvarandre sine liv. For kor går grensa mellom opplysing og overvaking i strøymen av bilete over skjermen? Kva fortel kravet om likes, hjarter og kommentarar om samfunnet vi er i ferd med å skapa? På kva måte har blikket vårt endra seg? Og finst det frisoner utanfor dei etablerte sosiale rammene eller alternative synsmåter?

Før tok ein eit bilete for fotoalbumet, for minna. I dag tek ein eit bilete for augneblinken. Eg er her. Akkurat no. Sjå meg. Delingsfunksjonen – som via mobilen knapt er til å skilje frå sjølve fotograferinga – gjer noko med forståinga av fotografiet som medium, men og med vår måte å sjå verda på.

Kvar går grensa mellom opplysning og overvaking i straumen av bilete på skjermen? Kva fortel kravet om likes, hjerte og kommentarar om samfunnet vi er i ferd med å skape? På kva for måte har blikket vårt endra seg? Og finst det frisoner utanfor dei etablerte sosiale rammene, eller alternative synsmåtar?

Undersøkingane tek John Erik Riley til ørkenane i Sør-California, til ein søvnig ferieby på den engelske austkysten, til ein skoleklasse i Bærum, til ei hytte i Espedalen og til slutt til Washington (DC), under demonstrasjonane mot Donald Trump. Undervegs tek han sine eigne bilete, ikkje meint for nettverka, men som ein måte å rense blikket på, sjå verda på ny.mer

Øynene i ørkenen er ei bok om problemstillingar som ein kvar med ein smarttelefon vil kjenne att. Men ho handlar og om å dyrke det særeigne, personlege og amatørmessige, og om det er naudsynt  å utforske nye mentale landskap og gjenerobre tapt terreng. Og om å finne teikn til liv på dei mest ugjestmilde stader.

Kunstprosjektet Desert Gaze/Ørkenblikket tar innhaldet i boka på alvor og synleggjer det i samanhengar der dei vanligvis ikkje kjem til uttrykk. Tekstar og fotografi frå boka vil få ein estetisk og fysisk form i rommet. Utstillinga skal visast i eit bygg på smelteverket som ikkje har vore ope for publikum tidlegare.

 

Venue

Gratis

Dato og tid

onsdag 10. oktober kl. 16:00

Sted

DUNKELAGERET

Medverkande

UTSTILLINGSOPNING: Desert Gaze/ Ørkenblikket